Noors trädgård / Lättläst

Noors trädgård / Lättläst

Beschrijving van het boek

En bok på lätt svenska från LL-förlaget.

Vi söker medlemmar till en ny arbetsgrupp. Uppdrag: Att göra fint här på gården. Välkomna!

Noor stirrar på Hassan som håller fram lappen:
- Du måste skämta! Varför skulle jag gå med i en grupp med knäppskallarna i det här området? Mitt liv är redan tråkigt, det behöver inte bli värre!

Noor är trött på sitt jobb och på sitt liv. Barnen har flyttat ut och hennes man Hassan bygger sina båtar. Ingen behöver henne längre. Men snart börjar Noor drömma märkliga drömmar. Om en svalkande oas med blommor från Iran. Kan hon göra verklighet av drömmen?

Noors trädgård är en fortsättning på boken I samma båt. Du behöver inte ha läst den för att läsa Noors trädgård.

Zweeds