Kickboxaren / Lättläst- Niklas Krog, Maria Björn
2 uur 6min

Overzicht
En bok på lätt svenska för unga läsare, från LL-förlaget.
- Ge hit telefonen!
En axel träffade Eremias i bröstet och han kastades bakåt. Han slog hårt i asfalten med mobilen i handen. Han höll den hårt.
Skötsamme Eremias får stryk av Robin, killen med tatuerade knogar. Han blir besatt av att hämnas, han struntar i allt annat. Han vill bara att Robin ska lida. Känna samma smärta och förnedring som Eremias. Samma skam.
När Eremias börjar med kickboxning i en klubb blir han bättre på att slåss. Men hur ska han använda det han lärt sig? Han får bara kickboxas för att försvara sig. Slår han Robin blir Eremias avstängd för alltid.